Samsung HT-X810R zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HT-X810R zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

Lieke1960 06-02-2013
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Ongelooflijk slecht ding. Meer dan een jaar lopen knoeien.
Subwoofer dreunt en klapt, valt soms stukjes uit en is VEEL te hard. Hebben we nooit aan staan. Van af begin problemen. De cd/dvd speler leest de cd's af en toe niet en weigert open of dicht te gaan. Bij TV over deze set is hem op max volume zetten nog te weinig. Heb nu juist de nieuwere HT-E8200 besteld. Hoop dat ze geleerd hebben anders is die ook na 1 dag weer terug en ga ik toch maar over op een ander merk. Mijn enige tv (46LED Smart)van Samsung..ook niet best Traag internet, valt uit soms, apps werken soms niet. Heb daar dus maar een aprte nettop aangehangen zodat het wel werkt. Maar ja...wilde een paar van een gelijk merk. Alle andere merken in huis LG, Medion, Philips prima, zijn wel geen Smart toestellen, daarom misschien. heb geen vergelijk!

schwalbe 18-08-2012
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Ik moet toch het een en ander rectificeren nu na een jaartje.Tegenwoordig in gebruik met mijn squeezebox en spotify en klinkt het geluid ok.
Bas staat alsnog op zijn laagst.
Kort maar krachtig,voor hetzelfde geld had ik wat knappers gehad.

YvonneW 09-01-2011
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Subwoofer is alles overheersen die hebben we uit staan.Van af begin problemen de cd/dvd speler gaat soms niet open. T is net of hij blijft steken.

Verder kan ik geen cd afspelen zonder dat de tv aan springt.
Als ik de tv uit zet dan springt de soundbar ook uit.

Nu na 8 maanden kan hij geen Cd DVD s meer lezen
We hebben het aparaat weinig gebruikt.

gelukkig hebben we onze oude set nog niet

Slechte kwaliteit

Marcel-K 29-10-2009
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Soundbar bij mijn ouders geinstalleerd. Werkt hoofdzakelijk als radio en heeft die plicht prima vervuld, allen vind ik het geluid tegen vallen. Ik mis vooral een instelling om de subwoofer zachter te kunnen zetten op de woofer zelf.
Net na de garantie periode blijkt nu de CD/DVD speler stuk te zijn, hij herkent geen CD's meer. (altijd orginele cd's gebruikt)
Dus, algemeen oordeel slecht apparaat.

Yeahtje 13-08-2009
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Ik heb al wat reviews/vragen zitten lezen, en ook wij hebben het bas-probleem.

Niet dat de bas te zwaar klinkt, maar wel dat de woofer af en toe een oorverdovend klappend geluid maakt. Je schrikt je echt te pletter!

Soms staat de radio uren aan en gebeurt er niets, en soms al na 5 minuten. Om helemaal knetter van te worden, het is niet om aan te horen!

En dan haal je dus de stekker eruit.

Dit lijkt me vast niet de bedoeling. We hebben er alles aan proberen te doen, maar krijgen het niet opgelost.

Wij gaan terug naar de winkel, want dit hoeven we niet te accepteren.

Voorheen erg tevreden over Samsung, veel apparatuur ervan in huis.....dit valt zo tegen!

stefanv26 16-02-2009

Positief:
* staat erg mooi onder een eveneens glossy Samsung flatscreen TV
* integratie met Samsung TV is (in theorie) goed vanwege Anynet+
* gemakkelijk regiovrij te maken mbv afstandsbediening
* aansluiten zeer eenvoudig
* draadloze subwoofer ideaal, totaal geen kabels wegwerken
* prettige touch-bediening
* goede afstandsbediening

Negatief:
* geluidskwaliteit zwaar onder de maat
* subwoofer is zelfs in de zachtste stand (-6) ontzettend vervelend dreunend aanwezig. Voor films/series is het meestal nog wel aan te horen, maar voor muziek is het verschrikkelijk. De sok-in-de-reflex-pijp oplossingen dempen de bas wat, maar maken het geluid er niet bepaald beter op. Ik heb nu 3 verschillende subwoofers op exact dezelfde plek gehad staan, en de sub van de Samsung Soundbar is de enige die continu dreunt.
* subwoofer klinkt niet strak, het is een ondefinieerde dreunende lawine van lage tonen
* spraak is slecht hoorbaar, komt niet helder uit de speakers
* totaal geen stereo-beleving, laat staan surround beleving, omdat de speakers zeer dicht bij elkaar staan. Het klinkt dus alsof je maar een center speaker hebt staan.
* geluid is erg blikkerig, het is niet helder, niet sprankelend, niet dynamisch
* prijs/kwaliteit verhouding niet goed, zeker als je bedankt dat je er in de stad nog >550 euro voor moet betalen

PS. Ik ben totaal geen audiofiel, maar zelfs m'n vriendin vind 'm vreselijk klinken (en dat wil wat zeggen).

Conclusie:
* koop dit ding niet als je van muziek of in 't algemeen goed geluid houdt
* koop ipv dit ding een fatsoenlijke 2.1 set, zoals bijvoorbeeld de Onkyo LS-V501. Vergelijkbaar in prijs, een WERELD van verschil in geluid.

Polle 04-02-2009
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Ik heb deze nu ongeveer 5 weken , waarvan 3 weken weggeweest wegens problemen met het steeds onderbreken van het geluid.
Na 1 dag terug weg gebracht wegens probleem niet opgelost
Niet echt tevreden , teveel betaald voor wat het is

schwalbe 15-12-2008
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Perfect ding.Perfect geluid.Enige minpunt is dat de bass op zijn laagste stand nog erg doordreunt.Oplossing is een beetje zielig maar wel goed voor e verstandhouding met de buren,gewoon een sok achterin de subwoofer duwen.

Job.M 07-12-2008
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Bass is alles overheersend. TV of radio is niet om aan te horen.Ook als je de bass op het laagst hebt staan. Alleen te gebruiken al je de SubWoofer uit laat.
Samsung vindt dit normaal.
Wou dat ik 'm nooit gekocht had.

Nrvn 26-11-2008
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

De verscheping duurde wat langer dan voorzien, maar eindelijk heb ik hem geinstaleerd.
Wat een goede keuze! Hij past perfect onder mijn Samsung TV en alles werkt zo als ik hoopte.
De verbinding met bluetooth naar mijn laptop werkt uitstekend, zodat ik alle radiozenders via internet over het systeem kan laten gaan. Helaas geldt dit niet voor beeld, maar dat kan via een kabel op mijn TV.
Het klopt dat de SW wat zwaar klinkt, maar eigenlijk alleen bij TV geluid (niet zozeer bij DVDs of bij bluetooth). Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dat precies komt en eventueel zet ik hem op een rubberenmat om het geluid wat te dempen.
Ook het regiovrij maken was geen enkel probleem. Op internet is eenvoudig een code te vinden om dat te doen.

Kortom: mooi apparaat, goed geluid, weinig snoeren en handige Bluetooth mogelijkheid

Gielie 09-10-2008
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Ik had hetzelfde probleem als rboek, Engelse stekker eraan. heb dit ook opgelost met een verloop stekker. Mooi apparaat, makkelijk in te stellen, staat mooi onder mijn samsung LE46A656 scherm.
Probleem is de woofer, deze dreund door het huis heen en staat ingesteld op de laagste stand (niet veel te regelen),.
Ik heb hem uitgezet omdat het geen gehoor is. Verder als ie wel aan staat hapert de woofer wat resulteerd in een plotselinge bas dreun. Minpunt is ook dat er geen presets voor verschillende muziek stijlen op zitten zoals op vele cinema sets. Verder kan ik mijn set niet aan zetten zonder dat mijn tv aangaat, als ik alleen een muziek cd wil luisteren moet mijn tv aan staan, als ik deze uit doe gaat de set ook uit, heel irritant.

conclusie;
te veel geld voor wat je er voor terug krijgt, mooi design maar dat is ook echt alles, woofer te zwaar, te weinig fine tune mogelijkheden.

rboek 18-09-2008
Geschreven voor: Samsung HT-X810R zwart

Ik ben inmiddels alweer een maand bezig met deze machine. De eerste keer kwam het binnen met een UK stekker. Teruggestuurt en hierna kreeg ik hem wéér binnen met een UK stekker. Nu maar een verloopstekker gekocht en eindelijk eens ingeplugged.

Wat mij opviel (ik gebruik hem nu als radio en cd speler) is het gemak van installeren. Dit stelt echt helemaal niets voor. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden en kan niet wachten op mijn nieuwe tv om die ook allemaal te proberen. De geluidskwaliteit vind ik wat tegen vallen. De bas staat nu op z'n laagste stand en het is nog steeds behoorlijk heftig. De geluidspeakers zijn goed.

De vormgeving vind ik erg mooi. Lijkt heel erg op de 5-serie tv's van samsung met een plexiglas randje.

Qua duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Vanochtend bemerkte ik een piep wanneer het apparaat in standby stond. En gisteren een brom bij de subwoofer. Geen goede tekens maar ik geef het apparaat nog de voordeel van de twijfel.